Trečiadienio popietę startavę iš Gdynės „Ambersail-2“ komanda drauge su dar trimis „Volvo 65“ klasės konkurentais jau šiandien, ketvirtadienį popiet ketvirtieji kirto antrojo „The Ocean Race Europe“ Prologo antrojo etapo finišo liniją ties Stokholmo archipelagu, Sandhamn sala. Pasak lietuvių įgulos, visą etapą vyravę pavėjiniai kursai šiuo metu yra jų didysis Achilo kulnas, nes būtent tokioms sąlygoms skirtos A4 burės įgula kol kas neturi ir ją gaus tik prieš startą Loriente. Šiuo metu bendroje įskaitoje Lietuvos komanda bendroje įskaitoje po dviejų jūrinių etapų ir vienerių pakrantės lenktynių yra trečia.
Nepaisant to daugiau nei parą trukusių lenktynių metu, įgula atidavė visas jėgas, kad pernelyg neatitrūktų nuo šią burę jau turinčio laivyno ir turėtų šansą pakovoti dėl geresnės vietos. Pasak „Ambersail-2“ kapitono Roko Milevičiaus, visą naktį įgula turėjo sunkumų su laivo greičiu.
„Plaukti ketvirtiems nėra labai gera pozicija. Tačiau mes visą naktį neradome greičio, nepaleidom laivo. Bandėme viską – įvairias laivo centruotes, svorio centro keitimus, tačiau niekas nepadėjo. Paryčiais pamatėme, kad visą naktį turėjome ant falškilio pakibusią šiukšlę. Galbūt ir ji mus kažkiek stabdė. Paryčiais labai stipriai nurimo vėjas – ką tik, rodos, turėjom 18-17 mazgų, o čia pat jis nukrito iki 10. Lengvo vėjo sąlygos kelia savų iššūkių, reikia daug susikaupimo vairuojant, teisingo svorio paskirstymo laive“,- pasakoja R. Milevičius.
Būtent tokiems pavėjiniams kursams, kuriais šiame etape teko buriuoti visoms komandoms, idealiausiai tinka speciali A4 burė, kurią du iš trijų Prologe dalyvaujantys konkurentai turi, o Lietuvos komanda šią burę spės gauti tik prieš startą Loriente. Pasak įgulos, esant tokioms specifinėms sąlygoms ir neturint specialiai tam skirtos burės, priversti laivą plaukti greičiau – labai sunku.
Nepaisant to, įgula stengėsi atiduoti visas jėgas – visas svoris (inventorius, burės, asmeniniai daiktai ir net įgulos nariai) buvo perkeltas į laivo priekį, mėgintos įvairios burių derinimo variacijos, leidžiančios bent šiek tiek paspartinti laivo judėjimą.
„Ambersail-2“ įgulą šiame etape sudarė kapitonas Rokas Milevičius, Raimondas Šiugždinis, Tomas Ivanauskas, Linas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Martinas Bengt Henrik Strömberg, Deimantė Jarmalavičiūtė, Mindaugas Saulėnas, Ričardas Varno, Tomas Barakauskas, Mantas Klimantavičius, Eduardas Bareika, Sigitas Babilius, Linas Paknys.
Trečiojo etapo startas iš Stokholmo į Pietų Švediją numatomas sekmadienį, gegužės 16 d.
Antrojo TORE Prologo etapo Gdynė-Stokholmas rezultatai:
#1 Team Childhood 1 (kpt. Ernst Jan Van Housselt)
#2 Sailing Poland (kpt. Bouwe Bekking)
#3 The Austrian Ocean Race Project (kpt. Gerwin Jansesn)
#4 Ambersail-2 (kpt. Rokas Milevičius)
Po dviejų jūrinių TORE etapų ir vienerių pakrantės lenktynių komandos bendroje įskaitoje išsidėsto tokia tvarka:
#1 Sailing Poland (kpt. Bouwe Bekking) 7 t.
#2 Team Childhood 1 (kpt. Ernst Jan Van Housselt) 11 t.
#3 Ambersail-2 (kpt. Rokas Milevičius) 14 t.
#4 The Austrian Ocean Race Project (kpt. Gerwin Jansesn) 18 t.
The Ocean Race Europe ir Prologue etapai:
Klaipėda – Gdynė
Gdynė – Stokholmas
Stokholmas – Pietų Švedija
Lorientas – Kaškaisas
Kaškaisas – Ispanija
Ispanija – Genuja